Nu är helgen slut!

I helgen har jag faktiskt visat mig ute bland folk.
I Lördags var det nämligen dags för pokertuneringen i Åkersberga.
Jag satt och funderade på om jag skulle följa med in i det sista.
Efter rätt mycket tjat från Thomas så följde jag iaf med.
Satt och skakade i bilen dit för att jag var så nervös.
Inte för själva pokertuneringen då, utan för premiären ute bland mycket folk som... sne.
Det var ingen som vågade fråga något, utan de tittade mest lite undrande. Det hade jag ju väntat mig.
Försökte att inte prata och inte le i onödan. Något som känns jättetungt.
Kände hur mitt självförtroende blev mindre och mindre för varje blick.
Försökte tänka på annat för att inte bli tårögd när jag försökte smeta på lypsyl på läpparna och hälften kom på kinden.

Det gick bra iaf. Förutom ljudnivån som inte alls var bra för mitt öra på samma sida som förlamningen. Av någon konstig anledning så har jag nämligen superhörsel på det så ett vanligt skratt känns som en rockfestival och att få vatten i örat när man duschar, oh my god. Ingen höjdare!
Det var iaf härligt att se folk ha roligt. Det blev många skratt under kvällen. För de andra då, givetvis.

Idag har vi haft filmkväll. Mysigt! Johan Falk-filmerna is the shit. Han som spelar Frank... Gudomlig! Vet inte vad det är med honom som är så.... Gah! Klockren!
Just det, sen brann det i vårt hus idag oxå. Tydligen längst upp i huset som det brann.
Vi skulle precis ut och hämta Selda som jag ska vara hundvakt åt i några dagar när vi hörde brandbilarna komma hit. Det du mamma, det skulle du velat ha se va? ;P Mamma har en fetish för brandmän. Varför vet jag inte. Smutsiga.. Usch! De lyckades släcka branden iaf. Det var ju bra det. Kul med lite action i vardagen.
Träffade en granne i trappen som sa:
" Är de här nu igen? Vad är det denna gång? De är här ofta ju.."
Haha, så ofta är det ju inte. Denna gång var det ju iaf inte anlagt. :P

Nåväl.
Nu ska jag och Selda gå ut och kissa.
Adjöken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0